Vi har fantastiska nyheter! Vi har börjat samarbetet med Näsdagen. Vi inspireras av hur barn ser på världen. Vi tycker att allt inte behöver vara så allvarligt och att humor kan användas för att hantera svåra frågor. Vi delar denna idé med Stiftelsen-Näsdagen, och det är därför vi tror att detta samarbete passar våra aktiviteter utmärkt och vi är mycket glada över denna möjlighet! Genom kampanjen vill vi också uppmuntra våra kunder och partners att dela glädjen i att hjälpa till.
Här kan du se hur mycket vi redan har samlat in och hur mycket som återstår för att nå vårt mål på 10 000 euro. Du kan också skänka pengar! Syftet med Näsdagen är att samla in pengar till barn runt om i världen genom underhållning och en kollektiv folkrörelse. Kampanjen är ett långvarigt engagemang för utveckling och global rättvisa. De insamlade medlen går till utvecklingsprojekt i Afrika, Asien och Sydamerika och används för barns hälsa, näring, säkerhet och utbildning. (Källa: nenapaiva.fi/UKK) Årets Näsdag firas den 12 november och du kan förvänta dig att se några fantastiska Näsdagen-berättelser på PaaPiis sociala mediekanaler redan under sommaren och hösten. Så håll ögonen öppna!
Läs mera här: nenapaiva.fi